Presentació de la caixa de les emocions i del nino de l'alegria, els infants hauran de buscar totes les pilotes de les emocions per poder guardar-les a la caixa. En l'explicació l'educadora es centrarà en l'alegria.
Aquesta caixa és l'enllaç de totes les activitats, d'ella anirà sortint tot el material que es necessita per les activitats (coses de la tardor, conte, pel·lícula).
NOM DEL ALUMNE/A: Gisela Garcia Almazán |
NOM
DE L'ACTIVITAT:
La
Caixa de les emocions
|
EDAT
DELS INFANTS:
L'activitat
va adreçada als 10 infants d'entre 2 i 3 anys.
|
ESPAI:
L'activitat
es realitzarà a l'aula classe:
-
Al racó on els infants fan el bon dia, aquest espai disposa d'una
catifa.
|
TEMPORALITZACIÓ:
L'activitat
tindrà una durada d'uns 40 minuts, tot i que serà l'educador qui
marcarà la temporalització en funció de l'interès dels
infants.
L'activitat
consta de tres parts:
-
Inici: On es parla amb els infants de les quatre emocions
bàsiques. 10 minuts
-
Desenvolupament: Presentació de la caixa de les emocions. 20
minuts
-
Fi de l'activitat: Parlar amb els infants per saber que els hi ha
agradat més o menys. 10 minuts.
|
OBJECTIUS
D'APRENENTATGE:
1.1.1
Relacionar els diferents estats d'ànim alegria, por, tristesa,
empipament propis i dels companys.
1.1.3
Identificar les emocions amb diferents colors.
1.2.2
Utilitzar el llenguatge oral com a comunicació amb els altres per
expressar les emocions pròpies i les dels altres.
7.1.2
Tenir iniciativa per expressar-se davant del companys.
|
CONTINGUTS:
Conceptuals:
-
Les emocions bàsiques: tristesa, por, enuig i alegria.
-
Identificació dels canvis emocionals (alegre, enfadat, trist,
por).
-
Vocabulari nou relacionat amb les emocions.
Procedimentals:
-
Exploració de les pròpies emocions. Fent més èmfasi en
l'alegria.
-
Representació de les emocions mitjançant l'expressió plàstica.
-
Expressió dels seus sentiments emocionals mitjançant el
llenguatge oral.
Actitudinals:
-
L'expressivitat davant les diferents emocions.
-
Acceptació de les diferents emocions treballades.
-
Respecte vers les emocions dels altres companys.
-
Implicació en les diferents activitats emocionals dins de l'aula.
-
Coneixement de les emocions plasmades en cada activitat.
|
RECURSOS:
a)
Recursos materials
-Caixa
de les emocions.
-Pilotes
de les emocions.
-Ninos
de les emocions.
b)
Recursos humans
Per
aquesta activitat serà necessària la presència d'un mestre de
segon cicle i un tècnic en educació infantil.
|
AGRUPAMENT
DELS INFANTS:
L'activitat
es treballarà amb tot el grup d'infants de l'aula classe de P2 i
P3. Seuran formant un semicercle perquè tots puguin escoltar les
explicacions de l'educador.
|
DESENVOLUPAMENT
DE L'ACTIVITAT: a) Inici
Els
infants seuran a la catifa en semicercle i l'educador davant
d'ells, de manera que tots la puguin veure. Els infants faran
silenci i l'educador preguntarà als infants coses de les
emocions, com estan, si saben que és estar trist, content,
enfadat i tenir por...
Seguidament
l'educador traurà la caixa de les emocions i els hi explicarà
que és, els hi dirà que és la caixa de les emocions i que ens
ajudarà i ensenyarà moltes coses. Els hi explicarà que cada
setmana hi haurà coses noves dintre de la caixa per explorar.
Quan
l'educador obre la caixa per ensenyar les pilotes de les emocions
els hi diu als infants que les pilotes s'han escapat, que potser
s'han amagat, perque volen que les trobin. L'educador ensenyarà
una foto de totes les pilotes i els infants les hauran de buscar
per la classe.
Quan
l'hagin trobat l'educador els hi ensenyarà que cadascuna de les
pilotes tenen una cara, i aprofundirà en la de color groc que és
l'alegria, els hi explicarà que la pilota groga està molt
contenta perquè els ha conegut a tots.
Seguidament,
l'educador tornarà a obrir la caixa per guardar les pilotes i es
trobarà el nino de l'alegria (monstre de color groc) i els hi
presentarà als infants, introduint-lo per poder treballar més
endavant el racó del conte.
Tots
els infants podran agafar i tocar el nino de color groc, per
després poder guardar-lo a la caixa. Per finalitzar l'activitat,
tots els infants explicaran que els ha semblat la caixa de les
emocions i si els ha agradat.
|
ADAPTACIONS
A L'ACTIVITAT:
En
el cas de tenir a l'aula algun infant amb necessitats educatives
especials, es faran les següents adaptacions:
Infants
amb dificultat visual
Es
col·locarà a l'infant més a prop de l'educador perquè pugui
veure millor, depenent del grau l'infant tindrà imatges ampliades
de tot.
Infants
amb dificultat auditiva.
Es
col·locarà a l'infant més a prop de l'educador i situat davant
seu perquè l'infant pugui escoltar millor.
L'educador
intentarà evitar les explicacions llargues.
Infants
amb dificultat motriu.
L'educador
el tindrà més a prop per poder ajudar-lo en tot el que
necessiti.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PAPER
DE L'EDUCADOR/A:
L'educador/a
és
qui organitza, coneix l'espai, programa les activitats, prepara
materials... creant un ambient tranquil i positiu perquè l'infant
es trobi còmode i motivat per treballar.
El
moment en que es presenta la caixa de les emocions ha de ser un
moment molt especial per a tots, per tant, s'encarregarà d'amagar
totes les pilotes a llocs accessibles pels infants.
L'educadora
procurarà mantenir un to de veu adequat, amb una bona
vocalització i parlant poc a poc.
Demanarà
la participació dels infants en tot moment, així l'activitat
serà més motivadora.
Durant
l'activitat l'educador estarà present, motivant als infants a la
seva participació, intentant mantenir una bona cohesió de grup.
L'educador
ha d'intervenir el mínim possible quan els hi toqui als infants,
per afavorir l'autonomia dels infants i la seva confiança.
En
tot moment es mostrarà observador.
Mostrarà
un tracte individualitzat per a cada infant.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AVALUACIÓ
DELS INFANTS: Nom de l'infant: Activitat: La Caixa de les emocions Data: Curs: P2 i P3
1:
Gens 3: Sovint
2:
Poc 4: Sempre
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AVALUACIÓ
DE L'ACTIVITAT:
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada