dilluns, 25 de desembre del 2017

CAIXA DE LES EMOCIONS




Presentació de la caixa de les emocions i del nino de l'alegria, els infants hauran de buscar totes les pilotes de les emocions per poder guardar-les a la caixa. En l'explicació l'educadora es centrarà en l'alegria.

Aquesta caixa és l'enllaç de totes les activitats, d'ella anirà sortint tot el material que es necessita per les activitats (coses de la tardor, conte, pel·lícula).






NOM DEL ALUMNE/A: Gisela Garcia Almazán

NOM DE L'ACTIVITAT:

La Caixa de les emocions

EDAT DELS INFANTS:

L'activitat va adreçada als 10 infants d'entre 2 i 3 anys.

ESPAI:


L'activitat es realitzarà a l'aula classe:
- Al racó on els infants fan el bon dia, aquest espai disposa d'una catifa.


TEMPORALITZACIÓ:


L'activitat tindrà una durada d'uns 40 minuts, tot i que serà l'educador qui marcarà la temporalització en funció de l'interès dels infants.
L'activitat consta de tres parts:
- Inici: On es parla amb els infants de les quatre emocions bàsiques. 10 minuts
- Desenvolupament: Presentació de la caixa de les emocions. 20 minuts
- Fi de l'activitat: Parlar amb els infants per saber que els hi ha agradat més o menys. 10 minuts.


OBJECTIUS D'APRENENTATGE:
1.1.1 Relacionar els diferents estats d'ànim alegria, por, tristesa, empipament propis i dels companys.
1.1.3 Identificar les emocions amb diferents colors.
1.2.2 Utilitzar el llenguatge oral com a comunicació amb els altres per expressar les emocions pròpies i les dels altres.
7.1.2 Tenir iniciativa per expressar-se davant del companys.
CONTINGUTS:

Conceptuals:
- Les emocions bàsiques: tristesa, por, enuig i alegria.
- Identificació dels canvis emocionals (alegre, enfadat, trist, por).
- Vocabulari nou relacionat amb les emocions.

Procedimentals:
- Exploració de les pròpies emocions. Fent més èmfasi en l'alegria.
- Representació de les emocions mitjançant l'expressió plàstica.
- Expressió dels seus sentiments emocionals mitjançant el llenguatge oral.

Actitudinals:
- L'expressivitat davant les diferents emocions.
- Acceptació de les diferents emocions treballades.
- Respecte vers les emocions dels altres companys.
- Implicació en les diferents activitats emocionals dins de l'aula.
- Coneixement de les emocions plasmades en cada activitat.

RECURSOS:

a) Recursos materials
-Caixa de les emocions.
-Pilotes de les emocions.
-Ninos de les emocions.



b) Recursos humans

Per aquesta activitat serà necessària la presència d'un mestre de segon cicle i un tècnic en educació infantil.

AGRUPAMENT DELS INFANTS:

L'activitat es treballarà amb tot el grup d'infants de l'aula classe de P2 i P3. Seuran formant un semicercle perquè tots puguin escoltar les explicacions de l'educador.

DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT:


a) Inici


Els infants seuran a la catifa en semicercle i l'educador davant d'ells, de manera que tots la puguin veure. Els infants faran silenci i l'educador preguntarà als infants coses de les emocions, com estan, si saben que és estar trist, content, enfadat i tenir por...

b) Desenvolupament


Seguidament l'educador traurà la caixa de les emocions i els hi explicarà que és, els hi dirà que és la caixa de les emocions i que ens ajudarà i ensenyarà moltes coses. Els hi explicarà que cada setmana hi haurà coses noves dintre de la caixa per explorar.
Quan l'educador obre la caixa per ensenyar les pilotes de les emocions els hi diu als infants que les pilotes s'han escapat, que potser s'han amagat, perque volen que les trobin. L'educador ensenyarà una foto de totes les pilotes i els infants les hauran de buscar per la classe.
Quan l'hagin trobat l'educador els hi ensenyarà que cadascuna de les pilotes tenen una cara, i aprofundirà en la de color groc que és l'alegria, els hi explicarà que la pilota groga està molt contenta perquè els ha conegut a tots.
Seguidament, l'educador tornarà a obrir la caixa per guardar les pilotes i es trobarà el nino de l'alegria (monstre de color groc) i els hi presentarà als infants, introduint-lo per poder treballar més endavant el racó del conte.

c) Fi


Tots els infants podran agafar i tocar el nino de color groc, per després poder guardar-lo a la caixa. Per finalitzar l'activitat, tots els infants explicaran que els ha semblat la caixa de les emocions i si els ha agradat.

ADAPTACIONS A L'ACTIVITAT:


En el cas de tenir a l'aula algun infant amb necessitats educatives especials, es faran les següents adaptacions:

Infants amb dificultat visual
Es col·locarà a l'infant més a prop de l'educador perquè pugui veure millor, depenent del grau l'infant tindrà imatges ampliades de tot.

Infants amb dificultat auditiva.
Es col·locarà a l'infant més a prop de l'educador i situat davant seu perquè l'infant pugui escoltar millor.
L'educador intentarà evitar les explicacions llargues.

Infants amb dificultat motriu.
L'educador el tindrà més a prop per poder ajudar-lo en tot el que necessiti.


PAPER DE L'EDUCADOR/A:
L'educador/a és qui organitza, coneix l'espai, programa les activitats, prepara materials... creant un ambient tranquil i positiu perquè l'infant es trobi còmode i motivat per treballar.
El moment en que es presenta la caixa de les emocions ha de ser un moment molt especial per a tots, per tant, s'encarregarà d'amagar totes les pilotes a llocs accessibles pels infants.
L'educadora procurarà mantenir un to de veu adequat, amb una bona vocalització i parlant poc a poc.
Demanarà la participació dels infants en tot moment, així l'activitat serà més motivadora.
Durant l'activitat l'educador estarà present, motivant als infants a la seva participació, intentant mantenir una bona cohesió de grup.
L'educador ha d'intervenir el mínim possible quan els hi toqui als infants, per afavorir l'autonomia dels infants i la seva confiança.
En tot moment es mostrarà observador.
Mostrarà un tracte individualitzat per a cada infant.
AVALUACIÓ DELS INFANTS:


Nom de l'infant: Activitat: La Caixa de les emocions
Data: Curs: P2 i P3


ÍTEMS 1 2 3 4 OBSERVACIONS
Reconeix les emocions bàsiques: tristesa, por, enuig i alegria.










Relaciona les emocions amb els diferents colors.










S'inicia en l'adquisició de vocabulari nou relacionat amb les emocions.










Reprodueix les diferents expressions orals per mostrar les emocions.










Mostra interès per comunicar-se clarament amb el grup.











1: Gens 3: Sovint
2: Poc 4: Sempre

AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT:


ÍTEMS CAL MILLORAR ADEQUAT NO ADEQUAT OBSERVACIONS
Nivell de satisfacció de l'activitat en relació a l'interès mostrat pels infants envers les emocions.








Grau de participació dels infants.








Material.








Agrupacions.








Temporitzacions.








Clima a l’aula.








Metodologies apropiades.








Relació educador-infant.








Atenció a la diversitat.








Actuació dels educadors.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

RECURSOS PER LES FAMÍLIES

Aquí podeu trobar un petit racó de recomenacions de diferents tipus per dur a terme una unitat didàctica com també tot allò relacionat ...