dilluns, 25 de desembre del 2017

PINTAR MURAL

NOM DEL ALUMNE/A:  Anna Palau Asensio

NOM ACTIVITAT:

Pintem un mural.

EDAT DELS INFANTS:

2-3 anys
ESPAI:

A l’aula, amb el paper sobre de la taula i el paper al terra amb fulles al damunt  

TEMPORALITZACIÓ:

1 hora, dividida en 15 minuts d’explicació de l’activitat, 30 minuts pintant i 15 per la higiene personal.



OBJECTIUS D'APRENENTATGE:

1.1.1. Relacionar els diferents estats d'ànim alegria, por, tristesa i empipament propis i dels companys.
1.2.1. Mostrar emocions mitjançant gestos facials.
1.2.2. Utilitzar el llenguatge oral com a comunicació amb els altres per expressar les emocions pròpies i les dels altres.
2.3.2. Mostrar un bon clima de treball dins del grup.

 CONTINGUTS:

Conceptuals
- Adquisició vocabulari nou relacionat amb les emocions.
- Els quatre colors segons les emocions.

Procedimentals
- Exploració de les pròpies emocions.
- Representació de les emocions mitjançant l'expressió plàstica.

Actitudinals
- Implicació en les diferents activitats emocionals dins de l'aula.
- Acceptació de les diferents emocions treballades.
- Respecte vers les emocions dels altres companys.
- Coneixement de les emocions plasmades en cada activitat.


RECURSOS:

a) Recursos materialsà   Fulles que porten prèviament a la llar d’infants, paper per poder fer el mural, pintures, pegament. Trepitjar les fulles, agilitat i destresa per pintar i enganxar les fulles al mural.

















Recursos humansà  Per aquesta activitat serà necessària la presència d'un mestre de segon cicle i un tècnic en educació infantil.
AGRUPAMENT DELS INFANTS:

Tota la classe es posarà a voltant del mural per poder anar pintant cadascú per una zona del mural, la zona on es col·locaran els infants serà on la tutora assigni segons el seu identificador.

DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT:

a) Inicià Els infants asseguts a terra i l’educadora explicant l’activitat. Els hi explicarem que ens haurem de col·locar al voltant de les taules cadascú davant del seu identificador on posteriorment l’educadora estendrà el paper i posarà la pintura per poder començar a pintar el mural de la tardor.

b) Desenvolupamentà  Els infants col·locats cadascú a la seva imatge de la taula on es troba el seu identificador,  es pugen les mànigues de la bata per no tacar-se, la mestra estén el paper i el tècnic en educació infantil va posant la pintura sobre de la taula. Els infants podran començar a posar les mans sobre dels plats amb pintura i a estampar el mural. La mestra posarà un parell de fulles per cada nen perquè les puguin pintar, o fer la formes amb les pintures al mural. Les fulles que es puguin quedar enganxades es quedaran i els trossets que s’hagin trencat si es poden, també els facilitarem que es quedin enganxats. Un cop el mural estigui pintat, cada nen anirà passant pel lavabo a rentar-se les mans i eixugar-se-les amb la seva tovallola. A continuació, passaran a la següent fase, que consisteix en trepitjar un altre mural que es troben totes la resta de fulles de la tardor que els infants han estat portant durant temps a l’escola. Per poder trepitjar aquest mural s’hauran de treure les sabates i els mitjons. Viuran una sensació que no poden gaudir d’ella cada dia. Intentarem que tots els nens estiguin contents i que amb el color taronja puguin mostrar que s’ho han passat bé, poden en el mural dibuixar cares de les diferents emocions que treballem a les rutines diàries.


c) Fià Un cop pintat el mural on s’hauran enganxat algunes fulles  i un cop hagin trepitjat les fulles amb els peus sense sabates ni mitjons i també les hauran tocat amb les mans, amb unes tovalloletes que ens facilitarà la mestra, asseguts cadascú al seu identificador del terra se’ls hi donarà una tovalloleta per rentar-se els peus i posar-se els mitjons i les sabates. Un cop s’hagin rentat els peus i portin les bambes posades, aniran a rentar-se les mans al lavabo amb aigua i sabó i se les eixugaran. Tornaran a la seva taula a seure al seu lloc. Un cop aquest mural estigui sec serà penjat a l’aula.

ADAPTACIONS A L'ACTIVITAT:

En el cas de tenir a l'aula algun infant amb necessitats educatives especials, es faran les següents adaptacions:
Infants amb pèrdua de visibilitat.
Es col·locarà a l'infant més a prop de l'educador com de la pantalla i així ajudar a mantenir l'interès amb l'activitat com seguir amb un menor grau de dificultat.
Infants amb pèrdua auditiva.
Es col·locarà a l’infant més a prop de l’educador com de l’equip d’àudio i així ajudar a mantenir l’interès amb l’activitat com seguir amb un menor grau de dificultat.
Infants amb discapacitat física.
Es col·locarà a l’infant a prop de l’educador perquè aquest acompanyi l’infant en aquells moments que sigui necessari.

L'educador tindrà sempre present i en tots els casos fer explicacions curtes i prou entenedores. També tindrem present el paper del tècnic d'educació infantil que en tot moment donarà suport per ajudar amb les necessitats de tots els infants com les de l'educador.

PAPER DE L'EDUCADOR/A:

L’educador és l’encarregat d'explicar l’activitat i tenir organitzada com porta a terme l’activitat.
En cas de tenir algun nen que tingui més dificultats visuals, haurà de ser l’auxiliar que ajudarà a  fer les diferents accions com pintar amb les mans, treure’s les sabates i mitjons per trepitjar fulles, o recollir trossets de fulles per enganxar-les.

AVALUACIÓ DELS INFANTS:

ÍTEMS
ADEQUAT
CAL MILLORAR
NO ADEQUAT
OBSERVACIONS
Gesticula les diferents expressions gestuals i corporal per mostrar les emocions.




Expressa amb gestos facials com ara el somriure, les llàgrimes, les ganyotes.




Realitza de manera autònoma i segura les diferents activitats.




Mostra atenció i participació en totes les activitats proposades.




Mostra respecte envers la cooperació i la tolerància amb els companys.




S'inicia amb la manifestació de l'empatia.





AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT:

ÍTEMS
ADEQUAT
CAL MILLORAR
NO ADEQUAT
OBSERVACIONS
Nivell de satisfacció de l' activitat en relació a l'interès mostrat pels infants envers les emocions.




Grau de participació dels infants.




Compliment de les activitat previstes i programades.




Material.




Agrupacions.




Temporitzacions.




Clima a l’aula.




Compliment del calendari de programacions.




Metodologies apropiades.




Relació educador-infant.




Nivell de satisfacció dels resultats de la unitat didàctica.




Actuació de la família.




Atenció a la diversitat.




Actuació dels educadors.




Possibles limitacions.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

RECURSOS PER LES FAMÍLIES

Aquí podeu trobar un petit racó de recomenacions de diferents tipus per dur a terme una unitat didàctica com també tot allò relacionat ...