dilluns, 25 de desembre del 2017

MÚSICA

NOM DEL ALUMNE/A: Xavier Martorell Badosa


NOM ACTIVITAT: Música (amb emocions)
Cançó If You're Happy








EDAT DELS INFANTS: Activitat adreçada als 10 infants de 2 a 3 anys.
ESPAI: Aquesta activitat es realitzarà a l’aula polivalent on comptem amb l’equipament tècnic necessari per a la reproducció del vídeo musical.








TEMPORALITZACIÓ: Aquesta activitat tindrà una durada de 30 minuts aproximadament doncs, sempre tindrem present i en compte l'actitud i interès dels infants respecte a l'activitat.
Els 30 minuts els distribuirem de diferent manera:
- Els primers 10 minuts els utilitzarem per explicar l'activitat que farem, com la farem i com participaran els infants així com posar-los en context.
- Els següents 20 minuts els dedicarem a l'escolta i representació de la cançó.
- Els últims 10 minuts els deixarem perquè els infants puguin gaudir de forma lliure i relaxada a l'escolta, dansa... de la cançó.
OBJECTIUS D'APRENENTATGE:

1.2.1 Mostrar emocions mitjançant gestos facials.
2.1.2 Comunicar–se i participar amb el grup d'una manera clara i respectuosa.
1.2.2 Utilitzar el llenguatge oral com a comunicació amb els altres per expressar les emocions pròpies i les dels altres.


CONTINGUTS:
Conceptuals
- Les emocions bàsiques: tristesa, por, enuig i alegria.
- Inici en un vocabulari nou de les emocions.
Procedimentals
- Expressió de les emocions bàsiques mitjançant el llenguatge verbal, gestual i corporal.

Actitudinals

- Interès davant les quatre emocions.
- Respecte vers les emocions dels altres companys


RECURSOS:


a) Recursos materials

Materials no fungibles:
Projector
Ordinador
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw
b) Recursos humans:
Comptarem amb un Educador/a i un Tècnic/a d’educació infantil.


AGRUPAMENT DELS INFANTS: Agruparem tots els infants de P2 i P3


DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT:
La música sempre està present al món dels infants, la música els relaxa, els desperta, els diverteix... ja des de ben petits, al mateix temps que la música i gràcies a l'ampli ventall de recursos que hi podem trobar en ella, és per nosaltres una eina imprescindible per acostar als infants al món de les emocions i ajudar-los a descobrir-les i a descobrir-se elles i ells mateixos també.
Nosaltres ho farem amb la cançó en llengua anglesa
If You're Happy, al ser en llengua anglesa, els infants al mateix temps que aprenen a reconèixer les emocions, aprenen també nou vocabulari en llengua estrangera.



a) Inici

Els primers 10 minuts els destinarem a explicar als infants que farem tot seguit, els explicarem que ens disposem a fer una activitat musical acompanyats d'un vídeo on podrem veure i sentir la cançó que volem treballar. Els explicarem que la cançó parla de diferents emocions, els direm quines i com les anirem descobrint.


b) Desenvolupament

Els següents 20 minuts farem: primer, una escolta sencera de la cançó gesticulant les emocions igual que en el vídeo però sense demanar als infants que ho repeteixin. Seguidament farem una segona escolta parant a cada emoció, establint un diàleg amb els infants on els preguntarem a quines emocions fa referència cada gesticulació i les anirem repetint una per una diferents cops així com repetint el nom en anglès.


c) Fi

Els últims 10 minuts els dedicarem primer a fer una reproducció seguida del vídeo musical (cançó) perquè els infants la ballin, mirin, escoltin lliurement, en acabat els recordarem les emocions apreses en anglès per acabar amb una música relaxant per anar relaxant el grup d'infants abans de tornar a l'aula.
ADAPTACIONS A L'ACTIVITAT:
En el cas de tenir a l'aula algun infant amb necessitats educatives especials, es faran les següents adaptacions:
Infants amb pèrdua de visibilitat.
Col·locarem l'infant més a prop de l'educador com de la pantalla i així ajudar a mantenir l'interès amb l'activitat com seguir amb un menor grau de dificultat.
Infants amb pèrdua auditiva.
Col·locarem l’infant més a prop de l’educador com de l’equip d’àudio i així ajudar a mantenir l’interès amb l’activitat com seguir amb un menor grau de dificultat.
Infants amb discapacitat física.
Col·locarem l’infant a prop de l’educador perquè aquest acompanyi l’infant en aquells moments que sigui necessari.

L'educador tindrà sempre present i en tots els casos, fer explicacions curtes i prou entenedores. També tindrem present el paper del tècnic d'educació infantil que en tot moment donarà suport per ajudar amb les necessitats de tots els infants com les de l'educador.
PAPER DE L'EDUCADOR/A: L'educador/a és l'organitzador, coneix l'espai, el funcionament de l'escola i programa les activitats, prepara els materials, distribueix l'espai i adapta els mitjans dels quals disposa a les finalitats que persegueix, creant un ambient saludable i positiu, on l'infant se sent còmode i motivat.
En el cas concret d’aquesta activitat el paper de l’educador serà el següent:
· En primera instància el paper de l’educador serà el de guia de l’activitat, explicarà als infants l’activitat a realitzar per seguidament realitzar l’activitat conjuntament amb els infants durant la primera part de l’activitat (inici i desenvolupament)
· Durant la segona part de l’activitat l’educador es dedicarà a observar els infants com es desenvolupen en el moment de joc lliure dins la mateixa activitat per finalment tornar al rol de guia per realitzar els exercicis de relaxació final.






AVALUACIÓ DELS INFANTS:



NOM: DATA: Curs: P2 i P3 ACTIVITAT: Música If You're Happy
ÍTEMS 1 2 3 4 Observacions
Reconeix les emocions bàsiques: tristesa, por , enuig i alegria.









Gesticula les diferents expressions gestuals i corporal per mostrar les emocions.









Reprodueix les diferents expressions orals per mostrar les emocions.









S'inicia en l'adquisició de vocabulari nou relacionat amb les emocions.










1: Gens 3: Sovint
2: Poc 4: Sempre
AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT:



ÍTEMS ADEQÜAT CAL MILLORAR NO ADEQÜAT OBSERVACIONS
Nivell de satisfacció de l'activitat en relació a l'interès mostrat pels infants envers les emocions.







Grau de participació dels infants







Material







Agrupacions







Temporitzacions







Clima a l’aula







Metodologies apropiades







Atenció a la diversitat







Actuació dels educadors















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

RECURSOS PER LES FAMÍLIES

Aquí podeu trobar un petit racó de recomenacions de diferents tipus per dur a terme una unitat didàctica com també tot allò relacionat ...