dilluns, 25 de desembre del 2017

INSIDE OUT

NOM DEL ALUMNE/A: Natàlia Willemsen Alós

NOM ACTIVITAT: Inside Out! - Activitat relacionada amb les TAC



EDAT DELS INFANTS: L'activitat va adreçada als 10 infants d'entre 2 i 3 anys.
ESPAI: Aquesta activitat es realitzarà a l'aula polivalent. On hi ha diferents materials de psicomotricitat, art, experimentació etc., i on també hi ha un espai destinat a les TAC, amb una televisió i diferents aparells i materials destinats per aquestes activitats.




TEMPORALITZACIÓ: L'activitat durarà aproximadament 45 minuts. L'educador serà qui marcarà la temporització segons l'interès dels infants i el funcionament d'aquesta.
L'inici de l'activitat i l'explicació portaran a terme uns deu minuts aproximadament.
El desenvolupament de l'activitat serà de 30 minuts on es mostrarà part de la pel·lícula i s'explicaran les diferents emocions, els seus noms i com actuen.
I el final es farà la conclusió de l'activitat per saber que ha agradat més o menys.
(s'hauran de tenir en compte 5 minuts previs a l'activitat de preparació de l'aula per part de l'educador).

OBJECTIUS D'APRENENTATGE:

1.1.1 Relacionar els diferents estats d'ànim: alegria, por, tristesa i empipament propis i  dels companys.
1.1.2Enumerar les emocions bàsiques com l’alegria, tristesa, por i empipament  en els companys fent comparacions i amb imatges
1.2.1 Mostrar emocions mitjançant gestos facials.
7.1.2  Tenir iniciativa per expressar-se davant del companys.
CONTINGUTS:

Conceptuals
-Les emocions bàsiques: tristesa, por, enuig i alegria.
-Les expressions facials: el somriure, les llàgrimes, les ganyotes per a l'expressió gestual de les emocions.
-Els quatre colors segons les emocions
-Els canvis emocionals (alegre, enfadat, trist, espantat)
-Els gestos que representen cada emoció.
-Vocabulari nou relacionat amb les emocions.

Procedimentals
-Reconeixement del nom de les emocions.
-Manifestació i expressió de les emocions bàsiques mitjançant el llenguatge verbal, gestual i corporal i visual (plàstic).
-Expressió dels seus sentiments mitjançant el llenguatge oral.
Actitudinals
-L'expressivitat davant les emocions.
-L'acceptació de les diferents emocions.
-Respecte vers les emocions dels altres companys.
-Implicació en les diferents activitats emocionals.
-Coneixement de les emocions plasmades a l'activitat.

RECURSOS:
a)               Recursos materials

Per realitzar aquesta activitat necessitarem:
L'aula polivalent on hi ha el racó destinat a les TAC.
Una televisió per poder plasmar la pel·lícula.
Un pen-drive amb la pel·lícula d'Inside Out per connectar-lo a la televisió.
Coixins per als infants, per posar-los a terra en forma de mitja lluna.
Projector amb imatges de cada personatge de la pel·lícula.
Ambientació tranquil·la i il·luminada suficientment per veure la pel·lícula.
Ambientació també més fosca per poder projectar el projector.












 















b)              Recursos humans

Per aquesta activitat serà necessària la presència d'un mestre de segon cicle i un tècnic en educació infantil.

AGRUPAMENT DELS INFANTS:
L'agrupament dels infants per aquesta activitat serà conjunta. Els 10 nens de P-2 i P-3 dins l'aula polivalent repartits en forma de lluna sobre els coixins davant de l'activitat, en aquest cas, la televisió i l'educadora.

DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT:
Anteriorment de començar l'activitat, l'aula polivalent haurà d'estar preparada amb la televisió i la pel·lícula llesta, com també el projector per poder projectar més tard les diferents imatges. Tot col·locat de manera prudencial, evitant perills pels infants i pel material.

a) Inici
Per començar l'activitat portarem els infants a l'aula polivalent amb un ritme tranquil i ordenat. Abans d'entrar a l'aula polivalent, els farem treure les sabates i aniran amb mitjons per donar un ambient càlid, proper, de confiança i coneixença i conduir-los a una activitat més aviat de caire tranquil. Un cop a l'aula, els asseurem en els coixins de forma còmoda i posats en mitja lluna perquè tots puguin arribar a veure la televisió sense dificultats i no es molestin l'un als altres. Un cop asseguts les educadores explicaran l'activitat; en aquest cas veuran un tros de la pel·lícula i hauran de trobar l'alegria, i saber quin color és l'alegria i quin color són les seves boletes.  També coneixeran altres personatges de més a més que ens hauran de dir si els coneixen i qui són.

b) Desenvolupament
Començarem introduint els infants al silenci i l'activitat començarà amb un tall de la pel·lícula. Aquest tall és escollit en el moment que els personatges de la pel·lícula apareixen mostrant-se tal com són dins del cervell de la nena; la tristesa, l'enuig, la por, el fàstic i l'alegria. També és un tall on es veu clarament que cada personatge crea els seus propis records-memòries del seu propi color segons si són records alegres, tristos, etc. Els de la tristesa seran blaus, els de l'enuig vermells, els del fàstic verds, i els de l'alegria que és la que treballarem en aquest cas de color groc.
Així doncs, mentre apareguin els diferents personatges, els anirem anomenant , com també els colors perquè els infants tinguin una clara referència i ajuda de la informació que reben audiovisualment.
Un cop hagi acabat el tall que durarà aproximadament 15 minuts (l'allargarem o escurçarem segons l'interès que mostrin els infants), preguntarem als infants si saben qui és l'alegria, els hi donarem temps i espai per poder reaccionar i donar la seva opinió. Els hi preguntarem també quin és el color de l'alegria. Posteriorment els hi direm i hauran d'endevinar cada personatge, direm el color i es farà algun gest que relacioni el personatge. Fent especial atenció a l'Alegria. Per exemple qui és l'Alegria? La senyalen a la paret, direm el color; groc, i farem gestos d'alegria; somriure, riure, saltar, etc. Qui és el fàstic? Senyalen el personatge, direm el color; verd i farem gestos i expressions de fàstic; ecs! Ufx! Etc.

c) Fi
Per acabar, tornarem a situar els infants en un ambient silenciós i acollidor i els  preguntarem si els  ha agradat la pel·lícula i si els  agraden els personatges i quin és el que més.

ADAPTACIONS A L'ACTIVITAT:
En el cas de tenir a l'aula algun infant amb necessitats educatives especials, es faran les següents adaptacions:

Infants amb dificultat visual;
Es col·locarà a l'infant més a prop de l'educador perquè pugui veure millor tant la televisió com el projector. Segons el grau de pèrdua de visibilitat, un educador es posarà al costat de l'infant per explicar-li tot el que apareix o bé descarregar la pel·lícula amb audiodescripció.

Infants amb dificultat auditiva;
Es col·locarà a l'infant més a prop de l'educador i situat davant seu perquè l'infant pugui escoltar millor les indicacions de l'educador, televisió, etc.
L'educador intentarà evitar les explicacions llargues, i procurarà repetir tot allò que l'infant no hagi pogut captar

Infants amb dificultat física i psíquica.
Es farà una distribució de la mateixa manera de l'aula deixant sempre una àrea de treball perquè l'infant pugui accedir més fàcilment. I l'aula polivalent té una rampa exterior per poder accedir més fàcilment i espai suficient per crear-hi accés i tenir visibilitat a l'activitat igual que els altres infants. Com també adaptar l'activitat a nivells necessaris per infants amb dificultat psíquica ja sigui adaptant l'activitat a oferir-los-hi menys o més estímuls i qüestions sobre les emocions, els colors, i fer-los sentir part de l'activitat, sobretot donant molta importància a la pel·lícula que és una manera d'arribar als infants més amena i divertida.

PAPER DE L'EDUCADOR/A:
Cal tenir en compte que l'educador o educadora és el model a seguir dins de l'aula, és un punt de referència, de seguretat, a partir del qual el nen investiga, coneix, es relaciona, estima...
El paper de l’educador és el de garantir aquestes condicions perquè el joc es dugui a terme. L’educador és qui possibilita el joc infantil, de manera que cal que reconegui el valor fonamental d’aquesta eina metodològica per a la vida de l’infant. Les principals funcions de l'educador serien:
-Organitzar l’activitat quotidiana, l’ambient i el material de joc
-Facilitar i orientar tota l’activitat dels infants tant en el moment d’iniciar l’activitat, com desenvolupament i final. Donant sempre l’espai necessari perquè ells puguin aprendre, conèixer i desenvolupar-se.
-Presenciar l’activitat per donar-los conança, tranquil·litat i seguretat a de poder gaudir i apreciar l’activitat en si.
-Motivar els infants perquè vulguin participar en l’activitat lúdica i ho facin lliurement. També haurà de fomentar la interacció entre els infants per tal que tots s’acabin integrant.

AVALUACIÓ DELS INFANTS:
Nom de l'infant:                                                               Activitat: Inside Out
Data:                                                                               Curs: P2 i P3

NOM:
DATA:

ACTIVITATS PRIMER TRIMESTRE UD:
INDICADORS I ÍTEMS
1
2
3
4
Observacions
Reconeix les emocions bàsiques: tristesa, por, enuig i alegria.





Expressa amb gestos facials com ara el somriure, les llàgrimes, les ganyotes...





Gesticula les diferents expressions gestuals i corporals per mostrar les emocions.





Reprodueix les diferents expressions orals per mostrar les emocions.





Interactua amb l'entorn d'acord amb les emocions.





Mostra confiança i seguretat en si mateix i amb l'entorn.





Mostra atenció i participació en totes les activitats proposades.







AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT:

ÍTEMS
CAL MILLORAR
ADEQUAT
NO ADEQUAT
OBSERVACIONS
Nivell de satisfacció de l' activitat en relació a l'interès mostrat pels infants envers les emocions.




Grau de participació dels infants.




Material.




Agrupacions.




Temporitzacions.




Clima a l’aula.




Metodologies apropiades.




Relació educador-infant.




Atenció a la diversitat.




Actuació dels educadors.








NOM DEL ALUMNE/A: Xavier Martorell Badosa

NOM ACTIVITAT: Música (amb emocions)
Cançó If You're Happy

EDAT DELS INFANTS: Activitat adreçada als  10 infants de 2 a 3 anys.
ESPAI: Aquesta activitat es realitzarà a l’aula polivalent on es compta amb l’equipament tècnic necessari per a la reproducció del vídeo musical.




TEMPORALITZACIÓ: Aquesta activitat tindrà una durada de 30 minuts aproximadament doncs, sempre es tindrà present i en compte l'actitud i interès dels infants respecte a l'activitat.
Els 30 minuts els distribuirem de diferent manera:
- Els primers 10 minuts els utilitzarem per explicar l'activitat que farem, com la farem i com participaran els infants així com posar-los en context.
- Els següents 20 minuts els dedicarem a l'escolta i representació de la cançó.
- Els últims 10 minuts els deixarem perquè els infants puguin gaudir de forma lliure i relaxada a l'escolta, dansa... de la cançó.



OBJECTIUS D'APRENENTATGE:

1.2.1 Mostrar emocions mitjançant gestos facials.
1.2.2 Utilitzar el llenguatge oral com a comunicació amb els altres per expressar les emocions pròpies i  les  dels altres.
2.1.2 Comunicar–se i participar  amb el grup d'una manera clara i respectuosa.

CONTINGUTS:

Conceptuals
- Les emocions bàsiques: tristesa, por, enuig i alegria.
- Adquisició del vocabulari nou relacionat amb les emocions.

Procedimentals
- Expressió de les emocions bàsiques mitjançant el llenguatge verbal, gestual i corporal.

Actitudinals
- L'acceptació de les diferents emocions treballades.
- Respecte vers les emocions dels altres companys.
- Implicació en les diferents activitats emocionals dins de l'aula.
- Coneixement de les emocions plasmades en cada activitat.


RECURSOS:

a) Recursos materials
Materials no fungibles:
Projector
Ordinador

b) Recursos humans:
Comptarem amb un Educador/a i un Tècnic/a d’educació infantil.
AGRUPAMENT DELS INFANTS: Agruparem tots els infants de P2 i P3
DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT:
La música sempre està present al món dels infants, la música els relaxa, els desperta, els diverteix... ja des de ben petits, al mateix temps que la música i gràcies a l'ampli ventall de recursos que hi podem trobar en ella, és per nosaltres una eina imprescindible per acostar els infants al món de les emocions i ajudar-los a descobrir-les i a descobrir-se elles i ells mateixos també.
Nosaltres ho farem amb la cançó en llengua anglesa If You're Happy, al ser en llengua anglesa, els infants al mateix temps que aprenen a reconèixer les emocions, aprenen també nou vocabulari en llengua estrangera.

a) Inici
Els primers 10 minuts els destinarem a explicar als infants que farem tot seguit, els explicarem que ens disposem a fer una activitat musical  acompanyats d'un vídeo on podrem veure i sentir la cançó que volem treballar. Els explicarem que la cançó parla de diferents emocions, els direm quines i com les anirem descobrint.

b) Desenvolupament
Els següents 20 minuts farem: primer, una escolta sencera de la cançó gesticulant les emocions igual que en el vídeo però sense demanar als infants que ho repeteixin. Seguidament, farem una segona escolta parant a cada emoció, establint un diàleg amb els infants on els preguntarem a quines emocions fa referència cada gesticulació i les anirem repetint una per una diferents cops així com repetint el nom en anglès.

c) Fi
Els últims 10 minuts els dedicarem primer a fer una reproducció seguida del vídeo musical (cançó) perquè els infants la ballin, mirin, escoltin lliurement, en acabat els recordarem les emocions apreses en anglès per acabar amb una música relaxant per anar relaxant el grup d'infants abans de tornar a l'aula.

ADAPTACIONS A L'ACTIVITAT:
En el cas de tenir a l'aula algun infant amb necessitats educatives especials, es faran les següents adaptacions:
Infants amb dificultat de visibilitat.
Es col·locarà a l'infant més a prop de l'educador com de la pantalla i així ajudar a mantenir l'interès amb l'activitat i seguir amb un menor grau de dificultat.
Infants amb dificultat auditiva.
Es col·locarà a l’infant més a prop de l’educador com de l’equip d’àudio i així ajudar a mantenir l’interès amb l’activitat i seguir amb un menor grau de dificultat.
Infants amb dificultat física.
Es col·locarà a l’infant a prop de l’educador perquè aquest acompanyi l’infant en aquells moments que sigui necessari.

L'educador tindrà sempre present i en tots els casos, fer explicacions curtes i prou entenedores. També tindrem present el paper del tècnic d'educació infantil que en tot moment donarà suport per ajudar amb les necessitats de tots els infants com les de l'educador.
PAPER DE L'EDUCADOR/A: L'educador/a és l'organitzador, coneix l'espai, el funcionament de l'escola i programa les activitats, prepara els materials, distribueix l'espai i adapta els mitjans dels quals disposa a les finalitats que persegueix, creant un ambient saludable i positiu, on l'infant se sent còmode i motivat.
En el cas concret d’aquesta activitat el paper de l’educador serà el següent:
· En primera instància el paper de l’educador serà el de guia de l’activitat, explicarà als infants l’activitat a realitzar per seguidament realitzar l’activitat conjuntament amb els infants durant la primera part de l’activitat (inici i desenvolupament)
· Durant la segona part de l’activitat l’educador es dedicarà a observar els infants com es desenvolupen en el moment de joc lliure dins la mateixa activitat per finalment tornar al rol de guia per realitzar els exercicis de relaxació final.

AVALUACIÓ DELS INFANTS:

NOM:
DATA:
Curs: P2 i P3
ACTIVITAT: Música If You're Happy
ÍTEMS
1
2
3
4
Observacions
Reconeix les emocions bàsiques: tristesa, por, enuig i alegria.





Gesticula les diferents expressions gestuals i corporals per mostrar les emocions.





Reprodueix les diferents expressions orals per mostrar les emocions.





S'inicia en l'adquisició de vocabulari nou relacionat amb les emocions.






1: Gens                             3: Sovint
2: Poc                               4: Sempre
AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT:

ÍTEMS
CAL MILLORAR
ADEQUAT
NO ADEQUAT
OBSERVACIONS
Nivell de satisfacció de l' activitat en relació a l'interès mostrat pels infants envers les emocions.




Grau de participació dels infants.




Material.




Agrupacions.




Temporitzacions.




Clima a l’aula.




Metodologies apropiades.




Atenció a la diversitat.




Actuació dels educadors.

















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

RECURSOS PER LES FAMÍLIES

Aquí podeu trobar un petit racó de recomenacions de diferents tipus per dur a terme una unitat didàctica com també tot allò relacionat ...