NOM
DEL ALUMNE/A: Natàlia Willemsen Alós
|
NOM
ACTIVITAT: Inside Out! - Activitat relacionada amb les TAC
|
EDAT
DELS INFANTS: L'activitat va adreçada als 10 infants d'entre
2 i 3 anys.
|
ESPAI:
Aquesta activitat es realitzarà a l'aula polivalent. On hi ha diferents
materials de psicomotricitat, art, experimentació etc., i on també hi ha un
espai destinat a les TAC, amb una televisió i diferents aparells i materials
destinats per aquestes activitats.
|
TEMPORALITZACIÓ:
L'activitat durarà aproximadament 45 minuts. L'educador serà qui
marcarà la temporització segons l'interès dels infants i el funcionament
d'aquesta.
L'inici
de l'activitat i l'explicació portaran a terme uns deu minuts aproximadament.
El
desenvolupament de l'activitat serà de 30 minuts on es mostrarà part de la
pel·lícula i s'explicaran les diferents emocions, els seus noms i com actuen.
I
el final es farà la conclusió de l'activitat per saber que ha agradat més o
menys.
(s'hauran
de tenir en compte 5 minuts previs a l'activitat de preparació de l'aula per
part de l'educador).
|
OBJECTIUS D'APRENENTATGE:
1.1.1
Relacionar els diferents estats d'ànim: alegria, por, tristesa i empipament
propis i dels companys.
1.1.2Enumerar les emocions
bàsiques com l’alegria, tristesa, por i empipament en els companys fent comparacions i amb
imatges
1.2.1
Mostrar emocions mitjançant gestos facials.
7.1.2 Tenir
iniciativa per expressar-se davant del companys.
|
CONTINGUTS:
Conceptuals
-Les emocions bàsiques: tristesa, por, enuig i
alegria.
-Les
expressions facials: el somriure, les llàgrimes, les ganyotes per a
l'expressió gestual de les emocions.
-Els
quatre colors segons les emocions
-Els
canvis emocionals (alegre, enfadat, trist, espantat)
-Els
gestos que representen cada emoció.
-Vocabulari nou relacionat amb les emocions.
Procedimentals
-Reconeixement del nom de les emocions.
-Manifestació i expressió de les
emocions bàsiques mitjançant el llenguatge verbal, gestual i corporal i
visual (plàstic).
-Expressió dels seus sentiments mitjançant
el llenguatge oral.
Actitudinals
-L'expressivitat
davant les emocions.
-L'acceptació
de les diferents emocions.
-Respecte
vers les emocions dels altres companys.
-Implicació
en les diferents activitats emocionals.
-Coneixement de les emocions plasmades a l'activitat.
|
RECURSOS:
a)
Recursos materials
Per
realitzar aquesta activitat necessitarem:
L'aula
polivalent on hi ha el racó destinat a les TAC.
Una
televisió per poder plasmar la pel·lícula.
Un
pen-drive amb la pel·lícula d'Inside Out per connectar-lo a la televisió.
Coixins
per als infants, per posar-los a terra en forma de mitja lluna.
Projector
amb imatges de cada personatge de la pel·lícula.
Ambientació
tranquil·la i il·luminada suficientment per veure la pel·lícula.
Ambientació
també més fosca per poder projectar el projector.
b)
Recursos humans
Per
aquesta activitat serà necessària la presència d'un mestre de segon cicle i
un tècnic en educació infantil.
|
AGRUPAMENT
DELS INFANTS:
L'agrupament
dels infants per aquesta activitat serà conjunta. Els 10 nens de P-2 i P-3
dins l'aula polivalent repartits en forma de lluna sobre els coixins davant
de l'activitat, en aquest cas, la televisió i l'educadora.
|
DESENVOLUPAMENT
DE L'ACTIVITAT:
Anteriorment
de començar l'activitat, l'aula polivalent haurà d'estar preparada amb la
televisió i la pel·lícula llesta, com també el projector per poder projectar
més tard les diferents imatges. Tot col·locat de manera prudencial, evitant
perills pels infants i pel material.
a)
Inici
Per
començar l'activitat portarem els infants a l'aula polivalent amb un ritme
tranquil i ordenat. Abans d'entrar a l'aula polivalent, els farem treure les
sabates i aniran amb mitjons per donar un ambient càlid, proper, de confiança
i coneixença i conduir-los a una activitat més aviat de caire tranquil. Un
cop a l'aula, els asseurem en els coixins de forma còmoda i posats en mitja
lluna perquè tots puguin arribar a veure la televisió sense dificultats i no
es molestin l'un als altres. Un cop asseguts les educadores explicaran
l'activitat; en aquest cas veuran un tros de la pel·lícula i hauran de trobar
l'alegria, i saber quin color és l'alegria i quin color són les seves
boletes. També coneixeran altres
personatges de més a més que ens hauran de dir si els coneixen i qui són.
b)
Desenvolupament
Començarem
introduint els infants al silenci i l'activitat començarà amb un tall de la
pel·lícula. Aquest tall és escollit en el moment que els personatges de la
pel·lícula apareixen mostrant-se tal com són dins del cervell de la nena; la
tristesa, l'enuig, la por, el fàstic i l'alegria. També és un tall on es veu
clarament que cada personatge crea els seus propis records-memòries del seu
propi color segons si són records alegres, tristos, etc. Els de la tristesa
seran blaus, els de l'enuig vermells, els del fàstic verds, i els de
l'alegria que és la que treballarem en aquest cas de color groc.
Així
doncs, mentre apareguin els diferents personatges, els anirem anomenant , com
també els colors perquè els infants tinguin una clara referència i ajuda de
la informació que reben audiovisualment.
Un
cop hagi acabat el tall que durarà aproximadament 15 minuts (l'allargarem o
escurçarem segons l'interès que mostrin els infants), preguntarem als infants
si saben qui és l'alegria, els hi donarem temps i espai per poder reaccionar
i donar la seva opinió. Els hi preguntarem també quin és el color de
l'alegria. Posteriorment els hi direm i hauran d'endevinar cada personatge,
direm el color i es farà algun gest que relacioni el personatge. Fent especial
atenció a l'Alegria. Per exemple qui és l'Alegria? La senyalen a la paret,
direm el color; groc, i farem gestos d'alegria; somriure, riure, saltar, etc.
Qui és el fàstic? Senyalen el personatge, direm el color; verd i farem gestos
i expressions de fàstic; ecs! Ufx! Etc.
c)
Fi
Per
acabar, tornarem a situar els infants en un ambient silenciós i acollidor i
els preguntarem si els ha agradat la pel·lícula i si els agraden els personatges i quin és el que
més.
|
ADAPTACIONS
A L'ACTIVITAT:
En
el cas de tenir a l'aula algun infant amb necessitats educatives especials,
es faran les següents adaptacions:
Infants
amb dificultat visual;
Es
col·locarà a l'infant més a prop de l'educador perquè pugui veure millor tant
la televisió com el projector. Segons el grau de pèrdua de visibilitat, un
educador es posarà al costat de l'infant per explicar-li tot el que apareix o
bé descarregar la pel·lícula amb audiodescripció.
Infants
amb dificultat auditiva;
Es
col·locarà a l'infant més a prop de l'educador i situat davant seu perquè
l'infant pugui escoltar millor les indicacions de l'educador, televisió, etc.
L'educador
intentarà evitar les explicacions llargues, i procurarà repetir tot allò que
l'infant no hagi pogut captar
Infants
amb dificultat física i psíquica.
Es
farà una distribució de la mateixa manera de l'aula deixant sempre una àrea
de treball perquè l'infant pugui accedir més fàcilment. I l'aula polivalent
té una rampa exterior per poder accedir més fàcilment i espai suficient per
crear-hi accés i tenir visibilitat a l'activitat igual que els altres
infants. Com també adaptar l'activitat a nivells necessaris per infants amb
dificultat psíquica ja sigui adaptant l'activitat a oferir-los-hi menys o més
estímuls i qüestions sobre les emocions, els colors, i fer-los sentir part de
l'activitat, sobretot donant molta importància a la pel·lícula que és una
manera d'arribar als infants més amena i divertida.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PAPER
DE L'EDUCADOR/A:
Cal tenir en compte
que l'educador o educadora és el model a seguir dins de l'aula, és un punt de
referència, de seguretat, a partir del qual el nen investiga, coneix, es
relaciona, estima...
El paper de l’educador és el de garantir aquestes condicions perquè el joc es dugui a terme. L’educador és qui possibilita el joc infantil, de manera que cal que reconegui el valor fonamental d’aquesta eina metodològica per a la vida de l’infant. Les principals funcions de l'educador serien:
-Organitzar l’activitat
quotidiana, l’ambient i el material de joc
-Facilitar i orientar
tota l’activitat dels infants tant en el moment d’iniciar l’activitat, com
desenvolupament i final. Donant sempre l’espai necessari perquè ells puguin aprendre, conèixer
i desenvolupar-se.
-Presenciar l’activitat per donar-los confiança,
tranquil·litat i seguretat a fi
de poder gaudir i apreciar l’activitat en si.
-Motivar els infants perquè vulguin participar en
l’activitat lúdica i ho facin lliurement. També haurà de fomentar la
interacció entre els infants per tal que tots s’acabin integrant.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AVALUACIÓ DELS INFANTS:
Nom de l'infant:
Activitat: Inside Out
Data: Curs:
P2 i P3
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT:
|
NOM DEL
ALUMNE/A: Xavier Martorell Badosa
|
NOM
ACTIVITAT: Música (amb emocions)
Cançó If
You're Happy
|
EDAT DELS INFANTS: Activitat
adreçada als 10 infants de 2 a 3 anys.
|
ESPAI: Aquesta activitat es realitzarà a l’aula polivalent
on es compta amb l’equipament tècnic necessari per a la reproducció del vídeo
musical.
|
TEMPORALITZACIÓ: Aquesta
activitat tindrà una durada de 30 minuts aproximadament doncs, sempre es
tindrà present i en compte l'actitud i interès dels infants respecte a
l'activitat.
Els 30 minuts els distribuirem de diferent manera: - Els primers 10 minuts els utilitzarem per explicar l'activitat que farem, com la farem i com participaran els infants així com posar-los en context. - Els següents 20 minuts els dedicarem a l'escolta i representació de la cançó. - Els últims 10 minuts els deixarem perquè els infants puguin gaudir de forma lliure i relaxada a l'escolta, dansa... de la cançó. |
OBJECTIUS
D'APRENENTATGE:
1.2.1 Mostrar emocions mitjançant gestos facials.
1.2.2 Utilitzar el llenguatge oral com a
comunicació amb els altres per expressar les emocions pròpies i les
dels altres.
2.1.2 Comunicar–se i participar amb el grup d'una manera clara i
respectuosa.
|
CONTINGUTS:
Conceptuals
- Les
emocions bàsiques: tristesa, por, enuig i alegria.
-
Adquisició del vocabulari nou relacionat amb les emocions.
Procedimentals
-
Expressió de les emocions bàsiques mitjançant el llenguatge verbal, gestual i
corporal.
Actitudinals
-
L'acceptació de les diferents emocions treballades.
-
Respecte vers les emocions dels altres companys.
-
Implicació en les diferents activitats emocionals dins de l'aula.
-
Coneixement de les emocions plasmades en cada activitat.
|
RECURSOS:
a) Recursos
materials
Materials
no fungibles:
Projector
Ordinador
b) Recursos
humans:
Comptarem
amb un Educador/a i un Tècnic/a d’educació infantil.
|
AGRUPAMENT
DELS INFANTS: Agruparem tots els infants de P2 i P3
|
DESENVOLUPAMENT
DE L'ACTIVITAT:
La música sempre està
present al món dels infants, la música els relaxa, els desperta, els
diverteix... ja des de ben petits, al mateix temps que la música i gràcies a
l'ampli ventall de recursos que hi podem trobar en ella, és per nosaltres una
eina imprescindible per acostar els infants al món de les emocions i
ajudar-los a descobrir-les i a descobrir-se elles i ells mateixos també.
Nosaltres ho farem amb la cançó en llengua anglesa If You're Happy, al ser en llengua anglesa, els infants al mateix temps que aprenen a reconèixer les emocions, aprenen també nou vocabulari en llengua estrangera.
a) Inici
Els primers 10 minuts els
destinarem a explicar als infants que farem tot seguit, els explicarem que
ens disposem a fer una activitat musical
acompanyats d'un vídeo on podrem veure i sentir la cançó que volem
treballar. Els explicarem que la cançó parla de diferents emocions, els direm
quines i com les anirem descobrint.
b) Desenvolupament
Els següents 20 minuts
farem: primer, una escolta sencera de la cançó gesticulant les emocions igual
que en el vídeo però sense demanar als infants que ho repeteixin.
Seguidament, farem una segona escolta parant a cada emoció, establint un
diàleg amb els infants on els preguntarem a quines emocions fa referència
cada gesticulació i les anirem repetint una per una diferents cops així com
repetint el nom en anglès.
c) Fi
Els últims 10 minuts els
dedicarem primer a fer una reproducció seguida del vídeo musical (cançó)
perquè els infants la ballin, mirin, escoltin lliurement, en acabat els
recordarem les emocions apreses en anglès per acabar amb una música relaxant
per anar relaxant el grup d'infants abans de tornar a l'aula.
|
ADAPTACIONS
A L'ACTIVITAT:
En el cas de tenir a l'aula algun infant amb
necessitats educatives especials, es faran les següents adaptacions:
Infants amb dificultat de visibilitat.
Es col·locarà a l'infant més a prop de l'educador
com de la pantalla i així ajudar a mantenir l'interès amb l'activitat i
seguir amb un menor grau de dificultat.
Infants amb dificultat auditiva.
Es col·locarà a l’infant més a prop de l’educador
com de l’equip d’àudio i així ajudar a mantenir l’interès amb l’activitat i
seguir amb un menor grau de dificultat.
Infants amb dificultat física.
Es col·locarà a l’infant a prop de l’educador
perquè aquest acompanyi l’infant en aquells moments que sigui necessari.
L'educador tindrà sempre present i en tots els
casos, fer explicacions curtes i prou entenedores. També tindrem present el
paper del tècnic d'educació infantil que en tot moment donarà suport per
ajudar amb les necessitats de tots els infants com les de l'educador.
|
PAPER DE L'EDUCADOR/A: L'educador/a és l'organitzador, coneix l'espai,
el funcionament de l'escola i programa les activitats, prepara els materials,
distribueix
l'espai i adapta els mitjans dels quals disposa a les finalitats que
persegueix, creant un ambient saludable i positiu, on l'infant se sent còmode
i motivat.
En el cas concret d’aquesta
activitat el paper de l’educador serà el següent:
· En primera instància el
paper de l’educador serà el de guia de l’activitat, explicarà als infants
l’activitat a realitzar per seguidament realitzar l’activitat conjuntament
amb els infants durant la primera part de l’activitat (inici i
desenvolupament)
· Durant la segona part de
l’activitat l’educador es dedicarà a observar els infants com es desenvolupen
en el moment de joc lliure dins la mateixa activitat per finalment tornar al
rol de guia per realitzar els exercicis de relaxació final.
|
AVALUACIÓ DELS
INFANTS:
1: Gens 3: Sovint
2: Poc 4: Sempre
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AVALUACIÓ
DE L'ACTIVITAT:
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada